صفحه ورود به حساب کاربری چارپا

شماره همراه شما


رمز عبور



مرا به خاطر بسپار

کد امنیتی عوضش کن!

رمز عبور خود را فراموش کرده ام!

num1

مرغ عشق ها پرندگان خانگی محبوب در دنیا اطلاعات کامل

4 سال پیش




مرغ عشق

مرغ عشق بنام علمی باجی یا باجیگار رایجترین اصطلاحی است برای نامگذاری " مرغ عشق" در ایالات متحده است. باجی وحشی شبیه به پرندگانی است که امروزه در فروشگاه پرندگان خانگی میبینیم. ولی کوچکترند (بین 16 تا 18 سانتی متر طول). و تنها در رنگ سبز دیده میشوند. نام لاتین آن به معنی پرنده آوازه خوان با خطوط موجی شکل است که به خوبی این پرنده معروف را توصیف میکند.

مرغ عشق آبی   

خلاصه تاریخچه مرغ عشق

طبیعت شناس انگلیسی جان گود و دامادشان کارلز کاکسون این پرنده را در سال 1838 از استرالیا به اروپا آوردند. اروپاییها عاشق این پرنده بودند که به راحتی پرورش می یافت و آنها را به یک حیوان خانگی اصلی در خانه های ثروتمندان تبدیل کردند. این پرنده در باغ وحش آنتورپ در بلژیک حدود سال 1850 به نمایش در آمد. و از آن زمان شهرت آن آغاز شد. که فقط در خانه ثروتمندان نبود. استرالیاییها صادرات مرغ عشق را در سال 1894 ممنوع کردند. سپس اروپاییها مجبور بودند برای اینکه علاقه مند به این پرنده شده بودند و کسب بسیار عالی شده بود خودشان دست به پرورش و اصلاح نژاد آن ها بزنند. این پرنده در اواخر دهه 1920 راه خود را به آمریکا پیدا کرد. اما تا دهه 1950 به شهرت واقعی خود نرسید. امروزه مرغ عشق معروفترین پرنده در سراسر جهان است.

مرغ عشق سبز

منطقه بومی/زیستگاه طبیعی باجی های وحشی

مرغ عشق بومی استرالیا است. که پوشیده از چمنزار و گله های دام است. باجی شبیه به مرغ عشق است که امروزه در فروشگاههای پرندگان خانگی دیده میشوند گرچه کوچکتر بوده. و فقط در رنگهایی مانند سبز دیده میشوند.

نژاد وحشی آنها و آزاد در دسته های بزرگ دیده میشود که همیشه در جستجوی آب هستند. که محدود به چمنزار بوده و زیستگاه آنها اغلب پوشیده از علفزارهای طبیعی است. در فصل بارانی وقتی که آب و غذا فراوان است جفتگیری میکنند و در درختان توخالی یا شاخه درختان آشیانه میسازند. میتوانند برای کشاورزی مزاحمت ایجاد کنند و خطر ویژهای برای محصولات دانهای (غلات) دارند.

 

مراقبت و تغذیه مرغ عشق ها

مرغ عشق میتواند بین 7 تا 15 سال عمر کند. با این وجود میانگین عمر او بسیار کمتر از 7 سال است که به دلیل مراقبت نامناسب، تصادف یا فقدان آگاهی کافی برای مراقبت مناسب از پرنده است. به نظر میرسد این پرنده، حیوان خانگی است که به دلیل ارزان بودن آن ها آنها را به حیوان های یک بار مصرف اغلب مردم نگاه میکنند. این پرنده همچنین مستعد چاقی، تومورهای چربی و کبد، اختلالات پا، صورت پوسته پوسته و بیماریهای روده است. که همه آنها نیازمند مراقبت دامپزشک است.

اغلب پرندگان از زمین تغذیه میکنند و بذرها و مواد گیاهی روی زمین را میخورند. غذای پرندگان آماده در پت شاپ ها یک راه حل ساده و سالم برای تغذیه مناسب این نوع طوطی است. تحقیقات ما نشان داده است که این پرندگان کوچک خانگی به راحتی با این غذای مرغ عشق راحت عادت میگیرند. بسیاری از غذاها همراه با بذرها جزو دانه های سالم، میوه ها و سبزیجات و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و کلات های معدنی هستند. این موارد را هم میتوانید امتحان کنید. آوی-کیکها، پلتهای رژیم روزانه غذای پرندگان، دانه های مغذی پاپکورن و دانه های مغذی

طوطیهای مرغ عشق عاشق غذا خوردن هستند:

دانه های مغذی

غذای پرندگان در پت شاپ ها

کیکهای کلاسیک در پت شاپ ها برای پرندگان کوچک

دانه های مغذی برای پرنده های یکساله

رژیم روزانه اولیه

 

غذای مرغ عشق

 

شخصیت و رفتار مرغ عشق

مرغ عشق را اغلب بعنوان  یک حیوان دستی اشتباه میگیرند. اگر فقط به عنوان حیوانی نمایشی باشد بسیار خوب است به ویژه اگر به صورت جفتی یا دسته جمعی باشد. اما به آسانی نیز دست آموز میشود و میتواند وفادارهم باشد و دوست کوچک خوب برای سرپرست خوب و صبور در آموزش  آنها. این پرنده حیواناتی اجتماعی هستند و در صورت تنها شدن ممکن هست خوب و شاد نتوانند زندگی کنند. مرغ عشقهایی که با هم زندگی میکنند میتوانند دوست های خوبی باشند در زندگی نزدیک به هم البته هم باید ارتباط خوبی با هم داشته باشند. ولی مرغ عشق تنها هم اغلب انتخاب خوبی برای شروع است اگر میخواهید یک پرنده با کیفیت خانگی داشته باشید.

آموزش مرغ عشق

 

رفتار مرغ عشق ها با انسانها

پاراکیتها مشکلی با کودکان ندارند. در صورتی که کودکان نیز با آنها با احترام رفتار کنند. این پرنده کوچک میتواند به آسانی قربانی کودکان خشن شود. نظارت بزرگسالان روی مراقبت از حیوانات توصیه میشود. منقار این پرنده مانند سایر پرندگان با این اندازه قدرت ندارد اما میتواند به انگشتهای کوچک حساس آسیب برساند.

آواز مرغ عشق حرف زدن و صدا

مرغ عشق بهترین پرنده سخنگو در میان طوطیها است که قادر به آموختن آسان کلمات، عبارات و سوت زدن است. آنها میتواند بیش از 1700 کلمه را به صورت پشت سرهم تکرار کند. نرها بهتر حرف میزنند با این وجود مادهها میتوانند کلمات کمتری را بیاموزند ولی بهتر سوت بزنند.

سلامتی و شرایط عمومی طوطی مرغ عشق

این پرندگان مستعد تومور، گواتر (ناشی از کمبود ید) و سایر شرایط مرتبط با رژیم دانه، روانپریشی و همچنین پوسته پوسته شدن صورت/ کنه های پا هستند (که به صورت لکه هایی در اطراف نوک، چشمان و یا پاها دیده میشود)

رنگ مرغ عشق ها

 

خرید مرغ عشق

مرغ عشقها در رنگها و الگوهای مختلف وجود دارند و تا کنون بیش از 70 شکل درآنها دیده شده و هر ساله بیشتر نیز میشود. تغییر شکلهای جذابتر نیز درکارهای اصلاح کنندگان پرندگان دیده میشود اما بیشتر مردم به رنگهای استاندارد سبز، آبی، زرد و سفید تمایل دارند.

این پرندگان از نظر جنسی مانند تمام موجودات نر و ماده هستند. بنابراین تعیین اختلاف بین جنسها در حدود سن 6 تا 8 ماهگی که بالغ میشوند، ساده است. تاج نرهای بالغ (گوشت بالای منقار) معمولاً آبی رنگ است در حالیکه که در مادهها صورتی یا قهوه ای است. پرندگان جوان نمیتوانند به این طریق جفتگیری کنند- تنها شانس شما برای خرید یک جفت جوان.

رنگبندی مرغ عشق ها

مرغ عشق انگلیسی یکی از محبوب و معروفترین پرنده خانگی است. درحالیکه تنها دارای 22 تا 24 سانت طول است. خیلی بلند تر و کشیده تر از مرغ عشق آمریکایی نیست. ولی به نظر میرسد که سایز آن نزدیک به دو برابر باشد. طبیعت دو پرنده کاملاً مشابه است اما نوع انگلیسی ممکن است رامتر باشد. هر دو پرندگان خوبی هستند. عمر مرغ عشق انگلیسی نصف طول عمر پرنده آمریکای است این نیز فقط بخاطر ویژگی ژنتیکی این نژاد طوطی انگلیسی هستند. قبل از خرید مطمئن شوید شرایط و هزینه خرید و نگهداری پرندگان خانگی را دارید.

مرغ عشق انگلیسی و مرغ عشقی آمریکایی

اشتراک گذاری:

facebook instagram telegram pinterest

آگهی های ویژه



خواندنی های پر بازدید







X

هر هفته هدایای ویژه، خبرهای ویژه و مشارکت در حمایت از حیوانات بی سرپرست