صفحه ورود به حساب کاربری چارپا

شماره همراه شما


رمز عبور



مرا به خاطر بسپار

کد امنیتی عوضش کن!

رمز عبور خود را فراموش کرده ام!

num1

جستجو برای خرید اسب

5 سال پیش




 

جستجو برای خرید اسب

 

از دوست اسب-دوست و مطلعی درخواست کمک کنید

دوستی که در مورد اسبها تجربه دارد خواهد توانست در مورد این که اسب را از کجا بخرید و در هنگام خریدش چه کنید کمکتان کند. اگر دوستتان بتواند در زمینه قراردادهای خرید اسب و تربیت آن نیز راهنماییتان کند عالی میشود.

  • بهتر است از دوستتان بخواهید که در تمام مراحل خرید کمکتان کند. اگر دوستتان در ملاقاتها همراهیتان کند، با داشتن یک جفت چشم و گوش بیشتر، میتواند به نکاتی که از دست شما در رفته اند اشاره کند.البته اگر هم پیدا نکردید همچنین شخصی می توانید با تحقیق و مطالعه تنهایی از پسش بربیایید.

این خبر را که دنبال اسب میگردید پخش کنید، از چارپا کمک بگیرید

 

بگذارید دوستان اسبدوستتان بفهمند که دنبال اسب هستید. به کسانی مثل نعلبندان، دامپزشکان و صاحبان خوراک فروشی بگویید. میتوانید به مربیان سوارکاری و صاحبکاران اصطبلی که به آن رفت و آمد دارید هم خبر دهید. این اشخاص معمولاً مشتریانی دارند که اسب میفروشند و احتمال دارد که بتوانند در امتحان کردن اسبهایی که برای فروش هستند کمکتان کنند. خیلی وقتها، تنها نگرانی صاحب اسب فراهم کردن خانه ای پر محبت برای اسبش است، و توصیه نامهای از طرف دوستی میتواند در این مورد شانس شما را برای خرید اسب بالا ببرد.

  • کسانی که به صورت حرفهای با اسبها کار میکنند معمولاً آشناهای زیادی بین صاحبان اسب دارند، برای همین معمولاً اولین کسانی هستند که از فروشی بودن اسبی در منطقهشان با خبر میشوند.
  • دنبال آگهی های فروش در چارپا مطبهای دامپزشکی اسب، پانسیونها، و مغازه های خوراک بگردید. اگر هیچ آگهی ای نمیبینید، از کارمندی بپرسیدکه آگهیها کجا نصب شدهاند.
  • هرچه زودتر به دوستانتان خبر بدهید که دارید دنبال اسب میگردید بهتر است. معمولاً یافتن اسب مناسب فرآیند وقتگیری است. بهتر است که هرچه زودتر جستجو برای یافتن اسب مناسب را آغاز کنید. باید اسبی پیدا کنید که اندازه مناسبی برایتان داشته باشد و بتوانید با سطح تجربه خودتان با آن کنار بیایید.

با اسب فروشان تماس بگیرید

 

 اسب فروشان را در سایت چارپا پیدا کنید. اگر اسبی جوان یا اسبی با نژادی عالی میخواهید، میتوانید از طریق پرورش دهندگان اسب برای خرید اسب اقدام کنید. از متخصصان اسبی که با شما حشرونشر دارند بخواهید که پرورش دهنده مورد نظر شما را برای خرید اسب از میان پرورش دهنده ها در چارپا بیابید. سپس با پرورش دهندگان تماس بگیرید و با آنها درباره اسبهایشان و سیاستها و اهدافشان در پرورش اسب صحبت کنید.

  • حواستان باشد که اگر سوارکار بیتجربه ای هستید شاید اسب جدید برایتان مناسب نباشد. همانطور که از قدیم گفته اند، سوارکاران جدید نیاز به اسبهای با تجربه و اسبهای جدید نیاز به سوارکارانی باتجربه دارند.
  • اما مراقب باشید با پرورشدهندگان سودجو مواجه نشوید، بهتر است اگر میتوانید از مشتریان قبلیشان نظر بخواهید و درباره اعتبار پرورشدهنده از متخصصان اسب مورد اعتمادتان سوال کنید.
  • اگر بتوانید کره اسبی 2-3 ساله از آن پرورش دهنده ببینید خوب است چون در این صورت میتوانید شخصیت کره و اینکه چطور رشد کرده را بررسی کنید.

بررسی اسبها و اسب فروشهای احتمالی

 

اسبی بیابید که برای سطح مهارتهای سوارکاری شما مناسب باشد. اسب خانوادهی معمولی اکثراً برای سوارکاران تازه کار مناسب است. اگر تجربهای در تربیت اسب ندارید، اسب تازه یا تربیت نشده نخرید. همچنین، اگر نمیخواهید همواره با اسبتان کار کرده و سوارش شوید اسبی اصیل نگیرید.

  • اسبها انواع گوناگونی دارند و تنها یکی از آنها برای شما مناسب است. صرفاً چون اسب مناسب را نیافته اید اسبی اشتباهی نخرید. برای خرید زمان بگذارید و تا یافتن اسب مناسب صبر کنید.

لیستی از چیزهایی که میخواهید از صاحب اسب بپرسید تهیه کنید

 

باید لیستی از چیزهایی که میخواهید بپرسید همراه داشته باشید تا بتوانید مطمئن باشید که همه اطلاعاتی که لازم داشتهاید را گرفتهاید. انواع گوناگونی از سوالهایی که میتوانید بپرسید وجود دارد اما حتماً این سوالها را بپرسید:

 

  • از درست بودن همه اطلاعات آگهی اطمینان حاصل کنید: سن، قد، رنگ، نژاد، و ...
  • پیشینه و نژاد
  • پیشنیه مسابقات و درمان
  • دلیل فروش
  • عیبها و عادات بد (گاز گرفتن، لگد زدن، بالا پریدن و کریبینگ)
  • مدیریت فعلی اسب
  • نشانه های امنیتی و ثبتهای رسمی (میکروچیپ، انجمنهای پرورش اسب)
  • آیا افسار یا ابزار نیز به همراه اسب به فروش میرسد یا میتوان با قیمت کمتر آنها را از صاحب فعلی خرید
  • اسب چقدر خوب سواری میدهد

 

با صاحب اسبهایی که به خریدشان تمایل دارید تماس بگیرید

 

سوال زیاد بپرسید تا از رفت وآمدهای غیر ضروری برای دیدن اسبهای نامناسب جلوگیری کنید. اگر صاحب اسب نمیخواهد که با متخصص به دیدن اسب رفته یا اسب را پیش دامپزشک ببرید از انجام معامله خودداری کنید. احتمالاً سلامت یا اخلاق اسب ایرادی اساسی دارد.

  • با موسسات مسابقه چک کنید تا مطمئن شوید که ادعاهای صاحب اسب درباره بردهای آن صحت دارند.
  • اگر شک دارید که اسب واقعاً متعلق به "صاحب" اسب باشد، سعی کنید نشانه های امنیتی را چک کنید و ببینید که اسب دزدیده نشده باشد. دیتابیسهای مختلفی برای اسبهای دزدیده شده وجود دارد. اگر شک کردید آنها را چک کنید.
  •  

چند بار به دیدن اسبی که ممکن است بخرید بروید

 

 در دیدار اول، کمی زودتر از زمان قرار برسید. با این کار میتوانید فرآیند گرفتن و افسار زدن اسب را بینید. با توجه به کاربری ای که از اسب انتظار دارید و ادعاهای صاحب اسب درباره تواناییهای آن، درخواست کنیدکه اسب را در موقعیتهای مختلف ببینید. برای مثال، اسب را در حال چهار نعل رفتن، یورتمه رفتن و دستور گرفتن از صاحبش تماشا کنید.

  • هنگام تماشا، از صاحب بخواهید که قبل از اینکه شما اسب را امتحان کنید سوارش شود. اگر صاحب حاضر نیست سوار اسب شود، بدون توجه به دلیلی که میآورد، شما هم سوار اسب نشوید.
  • اگر فکر میکنیدکه اسب ارزش بازبینی دوباره را دارد، دوستی با تجربه یا متخصصی همراه خودتان برید. بهتر است همراهتان کسی باشد که میزان مهارت شما در اسبسواری را میداند، مثلاً مربیتان. ممکن است لازم باشد که برای زمانی که متخصص در اختیارتان قرار میدهد پول بدهید.
  • فراموش نکنید که در صورتی که افسار اسب نیز جزئی از قرارداد است، آن را نیز بررسی کنید.

 

به خودتان اجازه دهید که سر فرصت درباره اسبی که ممکن است بخرید فکر کنید

 

 برای اینکه بررسی کنید که آیا این اسب واقعا به درد شما میخورد یا نه به زمان نیاز دارید. هزینه و نکات مثبت و منفی هر اسب را مد نظر قرار دهید. نباید اولین اسبی که دیدید را قبول کرده و پول را بپردازید.

  • صرفاً به خاطر ارزان بودن اسب را نخرید. اسب مشکلدار به درد تازهکارها نمیخورد و در آینده خرج بیشتری روی دستتان خواهد گذاشت.
  • اسبهایی با جذابیت کمتر، مثل اسبهایی که زخمها یا زائدههای  ظاهری دارند، اسبهایی با رنگ و طرحی که خواستار کمتری دارند، و اسبهایی که از نژاد ترکیبی یا نژادهای کمتر شناخته شده هستند معمولاً ارزانترند و برای سوارکاران تازهکار هم مناسب هستند.
  • به این فکر کنید که اسبی که میخواهید بخرید 5 سال دیگر چطور خواهد بود. خرید شما درباره 
  • امروز و فردا نیست، باید به سالهای زیادی که قرار است با اسبتان بگذرانید فکر کنید.

 

ببینید که آیا میتوانید اسب را برای دوره ای آزمایشی بگیرید

 

خیلیها دوست ندارند اسبشان را برای دوره آزمایشی به بقیه بدهند، اما شاید بعضی ها باشند ولی اگر بتوانید این کار را بکنید، وقت گذراندن با اسب قبل از خریدنش تصمیمگیری را برای شما خیلی راحتتر خواهد کرد. با اینکار میتوانید برای دو هفته از اسب سواری بگیرید، آن را در خانه خودتان نگه دارید، و ببینید که چگونه عمل میکند. با صاحب اسب درباره قرض گرفتنش صحبت کنید. ممکن است بتوانید با صاحب روی زمان و مکان دوره آزمایشی به توافقی برسید که برای هر دو طرف سودمند باشد.

  • دورهه ای آزمایشی معمولاً یک یا دو هفته طول میکشند. با این وجود، بعضی دورهها میتوانند یک ماه یا بیشتر نیز ادامه پیدا کنند. در این زمان، شما از همه نظر در مورد اسب مسئول هستید.
  • قرارداد قانونی خوبی برای دوره آزمایشی بیابید یا بنویسید. در قرارداد اشاره کنید که از اسب چگونه نگهداری خواهد شد، اسب کجا خواهد ماند، از آن برای انجام چه فعالیتهایی استفاده خواهد شد، و در صورت مریضی، آسیب یا مرگ اسب زمانی که تحت نظارت شماست چه اتفاقی خواهد افتاد. خودتان و صاحب اسب باید قرارداد را امضا کنید.

 

تهیه و تنظیم چارپا

 

 

بازدید از مرکز خرید و فروش اسب ایران در چارپا

 

اشتراک گذاری:

facebook instagram telegram pinterest

آگهی های ویژه



خواندنی های پر بازدید







X

هر هفته هدایای ویژه، خبرهای ویژه و مشارکت در حمایت از حیوانات بی سرپرست